Його звати "Волинець": Історія першого українського позашляховика
До розробки такої машини приєдналися й конструктори Запорізького автозаводу. На основі двигуна ВМW-600 був розроблений двигун МеМЗ 969 потужністю 30 к.с., рух по воді здійснювався за рахунок гребного ефекту коліс. Остаточний варіант отримав назву ЛуМЗ-967 (Луцький машинобудівний завод). Виробництво амфібії почалося на автозаводі в Луцьку у 1961 році, який до того виробляв автомобілі-рефрижератори, автомобілі-майстерні, причепи та ін. Ці машини, зазнавши декілька модернізацій, випускалися аж до 1989 року, та окрім Радянської, поставлялися до армій країн Варшавського договору.
Пізніше, на Луцькому заводі машину доробили до серійного зразка і запустили на конвеєр у 1967 році під назвою ЛуАЗ-969, який деякий час випускали лише передньоприводним, через дефіцит вузлів та агрегатів (ЛуАЗ-969В). У такому вигляді вже повноцінний цивільний позашляховик випускався до 1975 року. У 1975 році автомобіль отримав модернізований, більш потужний (40 к.с.) мелітопольський двигун МеМЗ-969А, та почав випускатися під відповідним індексом ЛуАЗ-969А.
У 1979 році Луцький завод проводить модернізацію автомобіля. Передню частину кузову зробили більш ергономічною, машина отримала роздільні гальма, нову приборну панель, двері з рамками та замками (на попередній моделі замки були відсутні), іншу форму лобового скла, безпечне кермо та нові сидіння. Того ж року, автомобіль увійшов до десятки найкращих позашляховиків Європи на Міжнародному автосалоні у Турині. Втім, вимоги до тогочасних позашляховиків висувалися дещо інші – головним критерієм була функціональність та всюдихідність авто. Машина вироблялася до 1996 року під назвою ЛуАЗ-969М.
У 2014 році про ЛуАЗ несподівано згадали у контексті необхідності транспортера переднього краю. Можливо, потреби ЗСУ знову відродять виробництво та похід “у маси” простого та невибагливого позашляховика.
Джерела: За рулем, Модели ЛуАЗ / LuAZ, Промисловий портал.
Коментарі
Дописати коментар