Радянські прототипи автомобілів, які не випустили: фотопідбірка
ВАЗ, наприклад, випускав амфібії, а ЗІЛ будував неймовірні вантажівки без коліс.
Історія СРСР завжди була огорнута завісою таємниці. Така ж доля спіткала і автопром, колись найбільшої країни у світі.
Основний кістяк машин СРСР, які не випустили, складають прототипи військових та промислових автомобілів, що створювалися спеціально на замовлення держави. Цей простий факт пояснює те, чому про ці авто не було відомо раніше. Крім класичних Жигулів, Москвичів, Волг та Газів, в СРСР було безліч автомобілів, які могли б стати справжнім проривом.
ЗИС-Э134. Макет №2
На відміну від свого відомого брата ЗИС-12 цей автомобіль був вантажним і мав цілий ряд особливостей. Перша версія вийшла ще 1954 року, але вже 1956 року машину вдосконалили. Восьмиколісного монстра занизили, підсилили конструкцію кузова, а також зробили його герметичним. Завдяки цьому автомобіль міг плавати при вазі в 7,8 тонни! Розганявся цей монстр до 60 км/год суходолом і до 6 км/год водою.
ЗИЛ 49061
На відміну від інших невідомих автомобілів СРСР з цього списку, ЗИЛ-49061 "Синяя птица" все ж таки пішов у серію і завоював популярність у багатьох країнах світу. Автомобіль має незалежну підвіску кожного колеса, два гребні гвинти та МКПП. Він міг долати рови шириною близько 150 см, і снігові замети заввишки до 90 см.
У часи СРСР подібні автомобілі були на балансі рятувальників, а також залучалися для пошуку астронавтів. Позаду автомобіля міг встановлюватися як кузов для екіпажу, так і спеціальна платформа з краном. Після розвалу Союзу ці автомобілі було передано рятувальникам.
ЗИЛ 2906
Такі гвинти дозволяли автомобілю пересуватися по будь-якому типу поверхні, починаючи від зрубаних дерев та балок, закінчуючи болотами та снігами. Автомобіль так і не пішов у масове виробництво через дуже низьку максимальну швидкість – 11 км/год. Це навіть автомобілем назвати складно. Так, йдеться про унікальний транспортний засіб ШБХ (шнекоболотохід). Замість коліс та гусениць на автомобілі було встановлено два шнеки.
ВАЗ-Э2121 “Крокодил“
Незвичайний автомобіль задумувався як легковий позашляховик для мас. У результаті інженери вирішили розробляти нову модель на базі моделей "Жигули" ВАЗ-2101 та ВАЗ-2103. Автомобіль мав повний привід і двигун на 1,6 літра, який ставився на ВАЗ-2106. До серії машина так і не пішла.
АЗЛК МОСКВИЧ-2150
Ще одна спроба від радянських конструкторів створити легкий позашляховик для широкого загалу населення. Цей автомобіль розробляли як помічник для представників сільського господарства. Усього зібрали два прототипи, але в серію автомобіль не пішов.
ВАЗ-Э2122
Йдеться про амфібію від АвтоВАЗу. Так, автомобіль ВАЗ-Э2122 почали розробляти у 70-х роках 20 століття. По воді автомобіль рухався за рахунок звичайних коліс, при цьому міг розвивати швидкість 5 км/год. Під капотом був той самий 1,6 літровий двигун. Також у автомобілі була система повного приводу.
Плавучість машини була пов'язана з її постійними перегріваннями. Так двигун, коробка та передній диференціал постійно виходили за межі робочих температур, оскільки були у герметичному кожусі. Усього було випущено з десяток дослідних зразків цього автомобіля.
УАЗ-452к
Простіше кажучи, шестиколісна версія звичайного УАЗ-452 "Буханка". Автомобіль виготовляли у двох варіантах: 6х4 та 6х6. На жаль, доопрацьований автомобіль був дуже важким, через що сильно збільшувалася витрата палива. Незважаючи на труднощі все ж таки було вироблено 50 таких авто, які з 1989 по 1994 роки використовувалися різними рятувальними службами на Кавказі.
ЗИЛ-4102
Автомобіль для високопоставлених осіб абсолютно нового рівня, якому так і не судилося побачити світло. Автомобіль був передньопривідним і мав прийти на заміну старим радянським лімузинам. Автомобіль мав дах, капот, багажник та бампери з карбону. Під капотом планували встановлювати три варіанти двигунів: 4,5-літровий V6, 6,0-літровим V8 бензинові мотори та 7,0-літровим дизельний агрегат. В автомобілі були ЕСП, десять динаміків, CD-плеєр, бортовий комп'ютер та білий шкіряний салон. Модель зарізав особисто Горбачов.
МАЗ-2000 “Перестройка“
Модульна конструкція автомобіля дозволила збільшити об'єм кузова на 9,9 кубічних метрів. Автомобіль навіть привезли на виставку до Парижа 1988 року. Ходить чутка, що причиною того, що автомобіль не пішов у серію, є той факт, що Горбачов продав дизайн французам, які потім збудували легендарний Renault Magnum. Цей автомобіль добре відомий серед шанувальників радянського автопрому. Незважаючи на це, його включили до нашої добірки цікавих та незвичайних автомобілів СРСР. Автомобіль спочатку створювався як нова генерація вантажівок, що дозволило б вивести радянські транспортні компанії на новий рівень.
ВАЗ-2702 “Пони“
Ще одна революційна вантажівка, яка випередила свій час. Йдеться про ВАЗ-2702, який був компактним електромобілем для доставки вантажів. Алюмінієвий кузов дозволяли зробити авто дуже легким, але водночас, він позбавив його будь-якої міцності. Саме тому на краш-тестах автомобіль просто розпався. Цікаво було б подивитися на цей автомобіль у контексті сучасних технічних рішень.
Джерело: Советские прототипы автомобилей, которые не выпустили: фотоподборка
Читайте також: АВТО, ВЫПУЩЕННЫЕ В ОДНОМ ЭКЗЕМПЛЯРЕ
Коментарі
Дописати коментар