Які автомобілі повинні пройти техогляд в Україні до кінця 2023 року
- великі вантажні авто, старше одного року — один раз на рік;
- автобуси, що перебувають в експлуатації понад два роки — раз на шість місяців;
- вантажно-пасажирські авто вагою до 3,5 т, старші 2 років — один раз на два роки;
- легкові автомобілі, що використовуються для роботи в таксі, старші за два роки — один раз на рік;
- колісні трактори, що експлуатуються понад два роки — один раз на два роки;
- спеціалізований автотранспорт(транспорт для усунення аварій і прибирання, автокрани, пожежні автомобілі, автомобільні вежі, сміттєвози, технічна та медична допомога) — щороку;
- колісно-транспортні засоби, залучені для транспортування небезпечних, токсичних і легкозаймистих вантажів — один рік з дня виготовлення транспортного засобу та кожні шість місяців після цього.
Після проведення випробувань ВТК, водію чи власнику кожного транспортного засобу, який згідно з випробуванням визнано технічно справним, випробувальна лабораторія складає протокол, у якому зазначено термін наступного обов’язкового технічного огляду автомобіля.
Від проведення випробувань перевірки технічного стану звільнено такі автомобілі:
- усі автомобілі, причепи та напівпричепи для них незалежно від терміну експлуатації, якщо вони не залучені до діяльності для отримання прибутку;
- нові легкові автомобілі та причепи, які використовуються для комерційних перевезень, термін експлуатації яких не більше двох років.
Документи для проходження техогляду у 2023 році
Список документів для техогляду залежить від призначення, типу та власника авто, але є кілька обов’язкових документів:
- техпаспорт на транспортний засіб(свідоцтво про реєстрацію ТЗ);
- паспорт громадянина України(для представника);
- довіреність на право проходження техконтролю(для фізичної особи);
- копія свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи(для юридичної особи).
Скільки коштує техогляд у 2023 році
За даними фахівців Асоціації транспорту та інфраструктури, вартість техогляду в 2023 році становить:
- впровадження електронного протоколу для результатів обов’язкового технічного контролю, з можливістю друку паперової копії при необхідності;
- імплементація вимог щодо перевірки технічного стану транспортних засобів, які встановлені Директивою 2014/45/ЄС від 3 квітня 2014 року(документ зобов’язує всі держави-члени проводити періодичні перевірки безпеки та викидів більшості типів автотранспортних засобів);
- визначення виключного переліку правових підстав для відмови у проходженні обов’язкового технічного контролю;
- впровадження відеофіксації процесу обов’язкового технічного контролю, замість фотофіксації, що зменшує ризик корупції. Відеоматеріали будуть доступні для органів влади, місцевого самоврядування та фізичних та юридичних осіб за відповідними зверненнями.
Згодом прийняли рішення, що фіксувати на відео процес перевірки транспортного засобу не потрібно під час воєнного стану та протягом шести місяців після його припинення або скасування.
Подібне рішення прийняли для полегшення роботи операторів технічного контролю під час воєнного стану та зосередження на основній своїй задачі – перевіряти технічну справність транспортних засобів.
Інформація: U-News
Коментарі
Дописати коментар